Bilpa, 2012-10-20 - 2012-10-23

Hát megint nem úgy történt ahogy szerettük volna.

Elvonult Szlovénia vizeiről az árvíz, már erősen viszketett a békatalpunk egy kis merülésre.

Kivételesen nem pénteken, hanem szombaton indultunk, szokás szerint a varrodából.

A túrára Fehérváron csatlakozott hozzánk Olajos Karcsi barátunk is. Remek ötlet volt! A következő napokban anekdotából, tréfából nem volt hiány.

Az elmaradhatatlan lóburgert ebédre fogyasztottuk. Késő délután megérkeztünk.

A tervezett program: beúszás Jelovicka barlangba, ott bent térképezés, és egy létra elhelyezése.

Késő délután érkeztünk meg. Aggódva figyeltük a Kolpa, és a befolyó patakok vízszintjét, de azok rendben voltak. Egy-egy kisebb csomagot felragadva felmásztuk a barlangba vezető kb. 300 m-es részben hatalmas kövekkel tarkított patakmederben, részben meredek, avarral borított ösvényen.

Beértük a Nyugati pályaudvar méreteivel bíró terembe, leereszkedtünk a vízhez.

Vízállás rendben, a látótávolság hmm…

Másnap reggel átjött Martin barátunk is. Felvittük a maradék csomagot és merülés… Néhány perc múlva visszajönnek az első csoport tagjai, és elmondják, hogy a múltkor beépített kötelet az áradás szétszaggatta. A rossz látásban, a régi kötél cafatjai között nem kockáztatjuk meg a továbbjutást.Lecuccolás, töltés, vacsora.

Másnap Bilpába mentünk, a z egyes-kettes szifon tó közötti terembe térképezni.Itt az általunk telepített ötös kötelek mentén bátrabban ment a beúszás.

Az egyes tóban letáboroztunk, főztünk egy-egy zamatlevest, sok „E”-vel, zacskóból, meg egy kávét.

A térképezés egy hatalmas, cseppkő-lefolyásokkal tarkított hosszúkás teremben folyt.

Karcsi barátunkat alaposan elbűvölte a Tapolcától jelentősen eltérő méretű (és hőmérsékletű) barlang.

A zsilett élességű sziklákon óvatosan kell mozogni, mind a ruhánk, mind a bőrünk védelmében.

Besétáltunk az öltözőbe, átúsztunk a kettes tavon, felmértük következő szárazjáratot is.

Ezen a kirándulásunkon nem fedeztünk fel semmi újat, de Bilpára mindig érdemes eljönni!